Saber escoltar és un procés fundamental per a una comunicació eficaç.

No obstant això, poques són les persones que saben escoltar de veritat. No paren esment, encara que sí que ho simulen i això provoca diferents conflictes que afecten la relació amb les altres persones.

La importància de saber parlar

No som conscients de la importància que té saber escoltar i del molt que ens beneficia potenciar aquesta habilitat. Tanmateix, la nostra necessitat de ser escoltats passa per sobre d’això i ens tornem egoistes sense ser conscients. 

Sentir i escoltar són dues actituds diferents.

Al cap d’un dia se senten moltes coses però s’escolta poc. Quan sentim no prestem una atenció profunda, sinó que simplement captem la successió de sons que es produeix al nostre voltant.

Mentre que quan escoltem la nostra atenció va dirigida cap a algun so o missatge específic, és a dir, existeix una intencionalitat,  trobant-se tots els nostres sentits enfocats al que estem rebent. Així, les persones que saben escoltar a uns altres, els acompanyen en el seu viatge per la vida.